Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki

06.09.2022 – „ Wyprawa morska”

Utworzono dnia 17.11.2022

50 śmiałków z Klubu Seniora „Słoneczna Jedynka” wybrało się na wyprawę morską Gdynia - Szwecja. Pierwszym etapem była Gdynia – Oceanarium, śkwer Kościuszki, Kamienna Góra, „Cypelek Śledziowy” w Rewie dzielący Zatokę Pucką od Zatoki Gdańskiej, a następnie podziwianie z molo Sopotu nocą. O 22:30 udaliśmy się na terminal, gdzie czekał na nas statek STENA LINE SPIRIT o długości 175 metrów, szerokości 28,5 m i wysokości 27,65 m. Po odprawie granicznej udaliśmy się do kabin dwuosobowych na VIII poziomie. Wyszliśmy na pokład, była piękna pogoda, gwieździsta noc, księżyc świecił swoim blaskiem a dookoła bezmiar wód oraz szum morskich fal. Po obfitym śniadaniu na statku ruszyliśmy autokarem z przewodnikiem na podbój Szwecji.

- Karlskrona – miasto leżące na 33 wyspach;

- Cieśnina Kalmarska i miasto zabytkowe Kalmar;

- Most Olandzki i widok na wyspę Olandia.

Były to miejsca mające magiczne moce, widoki obłędnie piękne, a Bałtyk błękitny jak jakiś Adriatyk. Po powrocie na statek czekał nas błękit i „ruszanie nóżką” w restauracji Metropolitan. Noc na morzu, tego nie da się opisać, to trzeba przeżyć. Z wyprawą pożegnaliśmy się w Gdyni Orłowie w miejscu bajecznym z przepiękną plażą, stromym klifowym brzegiem, molem i domem Żeromskiego. W drodze powrotnej zatrzymaliśmy się na 3 godzinny relaks w słonecznym, pełnym kwiatów i muzyki Ciechocinku. Tej wyprawy o obłędnych widokach pełnych wrażeń i emocji nie zapomnimy do końca życia.

06.09.2022 – „ Wyprawa morska”