Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki

Rozpoczyna się przyjmowanie wniosków o wypłatę dodatku węglowego

Utworzono dnia 18.08.2022

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Tomaszowie Mazowieckim informuje, iż od dnia 22 sierpnia 2022 roku rozpocznie przyjmowanie wniosków o wypłatę dodatku węglowego - rządowe wsparcie w wysokości 3 tys. złotych.

Druki są wydawane w Urzędzie Miasta i Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej. Wnioski są już przyjmowane online, a od poniedziałku 22 sierpnia będzie można złożyć je stacjonarnie w siedzibie MOPS przy ul. Cekanowskiej 5.

Kto może złożyć wniosek do dodatek węglowy?

Dodatek przysługuje gospodarstwom domowym dla których głównym źródłem ogrzewania jest kocioł na paliwo stałe, kominek, koza, ogrzewacz powietrza, trzon kuchenny, piecokuchnia, kuchnia węglowa lub piec kaflowy na paliwo stałe – zasilane węglem kamiennym, brykietem lub peletem, zawierającymi co najmniej 85% węgla kamiennego.

Aby otrzymać dodatek węglowy nie trzeba przedstawiać faktur na zakup paliwa węglowego. Nie obowiązuje też próg dochodowy.

Co należy zrobić, aby otrzymać dodatek węglowy?

Aby otrzymać jednorazowe świadczenie w wysokości 3 tys. zł należy złożyć prawidłowo wypełniony wniosek. Tomaszowianin może zrobić to online lub od 22 sierpnia stacjonarnie w siedzibie Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej, w którym dodatkowo dyżurować będą pracownicy Wydziału Rozwoju, Inwestycji i Klimatu Urzędu Miasta. Urzędnicy udzielą zainteresowanym osobom niezbędnych informacji w zakresie spełnienia warunku koniecznego do uzyskania dodatku węglowego, tj. wpisu lub zgłoszenia wskazanego przez wnioskodawcę źródła ogrzewania do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków.

Złóż wniosek stacjonarnie w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej

Specjalny punkt w siedzibie MOPS przy ul. Cekanowskiej 5 (piętro I) jest czynny od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00 – 15.00 (tel. 44 723 73 53 wew. 41, 35, 33, 31, 29).

Złóż wniosek online za pomocą platformy ePUAP

/mopstomaszow/Skrytka ESP

Wniosek złożony przez internet należy opatrzeć kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub uwierzytelnić z wykorzystaniem profilu zaufanego.

Wnioski można składać do końca listopada 2022 roku. Wnioski złożone po dniu 30 listopada 2022 roku zostaną pozostawione bez rozpatrzenia.

Uwaga!

We wnioskach należy wskazać numer rachunku bankowego, na który będzie przekazana wypłata przyznanego dodatku.
Konieczne jest również wskazanie adresu skrzynki mailowej celem przekazania informacji przyznającej dodatek węglowy.

Dodatek węglowy – pytania i odpowiedzi

Pliki do pobrania:

Wniosek o wypłatę dodatku węglowego

Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych w sprawach dotyczących dodatku węglowego